‘Stigma’ en ‘Vessel’ van Milone Reigman en Connor Schumacher

‘Stigma’ en ‘Vessel’ van Milone Reigman en Connor Schumacher

Presentatie talentvolle makers in double bill theater en dans.

In het theaterstuk ‘Stigma’ behandelt regisseur Milone Reigman het stereotype beeld van de zwarte vrouw zoals dit ondere andere naar voren komt in het boek ‘Alleen maar nette mensen’ van Robert Vuijsje. In haar vorige stuk ‘DEF! “Mevrouw moet gewassen worden” ‘ toonde zij een fel realistisch beeld van verziekte verhouding in de gezondheidszorg met racisme als bijkomend probleem. Deze bijzondere voorstelling schept een hoge verwachting voor haar tweede project binnen Productiehuis Rotterdam. De première voor ‘Stigma’ staat gepland voor het najaar 2013 en de opvoering van14 en 15 maart betreft een eerste reading.

In het dansstuk ‘Vessel’ van Connor Schumacher gaat het om niets minder dan de psychologische staat van de Godservaring. Met dit thema onderzoekt Schumacher zijn eigen wortels in het conservatieve en religieuze Amerikaanse milieu waaruit hij afkomstig is. Voor dit stuk dat is ontwikkeld in de werkplaats van Dansateliers werkt hij samen met de beeldend kunstenaar en theatermaker Joris van Oosterwijk. Door het samenkomen van al deze disciplines ontstaat er een interessant spel van beweging en bewogen worden, kijken en bekeken worden met als uiteindelijke vraag: is de aanwezigheid van God uiteindelijk een psychologische staat?

14 en 15 maart 2013 in de Krijn Boon Studio van de Rotterdamse Schouwburg.
20:00 aanvang ‘Stigma’, 21:00 aanvang ‘Vessel’.

Email dit artikel naar een vriend Email dit artikel naar een vriend

About Eline Bosman